28 08, 2018

Referrals – de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen

2018-09-24T06:35:22+01:00augustus 28th, 2018|Artikelen|0 Reacties

“Hoe kom ik aan nieuwe klanten?” Dat is veruit de meest gestelde vraag die ik krijg van ondernemers en sales professionals. Als ik dan begin over het opzetten van een gestructureerd acquisitieproces, met daarbij de juiste tools en training, begint de ander al snel te schudden en te ja-maren want zij willen eigenlijk weten of er geen makkelijker manier is om aan nieuwe klanten te komen. Een snel olifantenpaadje richting nieuwe handel. Een eenvoudige tip [...]

21 07, 2018

De Par5 methode®: de nieuwe standaard in acquisitie

2018-08-11T09:53:56+01:00juli 21st, 2018|Artikelen|0 Reacties

Hoe kom je als commercieel professional, die werkt in een business to business omgeving, aan nieuwe klanten? Doe je nog steeds aan koude acquisitie? Loop je allerlei netwerkevents af, in de hoop dat je potentiële klanten tegen het lijf loopt? Misschien heb je je volledig op social selling gestort of heb je de verantwoordelijkheid voor het aanleveren van leads volledig bij je marketingafdeling neergelegd. De belangrijkste vraag hierbij is welke resultaten je nu behaalt. Is [...]

21 07, 2018

Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG

2018-08-11T09:59:20+01:00juli 21st, 2018|Artikelen|0 Reacties

Het zal je niet ontgaan zijn dat vanaf 25 mei 2018 de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht is. Er is al ontzettend veel geschreven over wat de AVG betekent voor acquisitie. Het is evident dat het je als sales professional in een business development-rol niet gemakkelijker wordt gemaakt. Toch is er veel verwarring binnen de saleswereld over welke mogelijkheden je beschikt om binnen de AVG wetgeving te blijven en toch proactief acquisitie te [...]

21 07, 2018

Cold calling is morsdood

2018-08-11T10:00:29+01:00juli 21st, 2018|Artikelen|0 Reacties

Stel dat iemand een nieuwe business to business verkoopmethode aan je wil introduceren. Deze aanpak heeft als doel afspraken maken met potentiële klanten. De uitgangspunten van deze methode zijn: de slagingskans is zeer gering en je potentiële klanten zullen er grotendeels afwijzend op reageren. Nieuwe wetgeving zal deze methode in de toekomst alleen maar lastiger maken en sales professionals zullen er een hekel aan hebben. Hoe klinkt dat? In een notendop heb ik ‘cold calling’ [...]

Laad meer berichten