Persbericht

Persbericht – Het boek de Par5 methode is verschenen

Geschreven op 1 maart 2019

PERSBERICHT – 1 maart 2019

Boek ‘De Par5 methode’ is de nieuwe standaard in acquisitie

Op 28 februari verscheen het boek De Par5 methode van salesexperts en commercieel trainers Harro Willemsen en Arjo Bunnik. Met dit boek rekenen zij af met ouderwetse acquisitiemethoden zoals cold calling, ofwel koude acquisitie. “Klanten zitten niet meer op cold calling te wachten en salesprofessionals evenmin. Cold calling is morsdood wat ons betreft. Het is tijd om dit te vervangen door een betere en effectievere manier van acquisitie in de business-to-business. Dit is de Par5 methode geworden”, aldus Harro Willemsen. De Par5 methode is een geïntegreerde aanpak van het ontdekken en selecteren van leads tot het maken van zinvolle afspraken. Alle moderne kanalen en communicatiemiddelen komen aan bod, waaronder social selling, referral marketing, netwerken, offline events, telefoongebruik, mailingen en krachtige online tools. Het is een echt praktijkboek, vol met stappenplannen en aansprekende voorbeelden.

Vijf tot tien keer zo effectief

Hoe kom ik bij nieuwe klanten aan tafel? Dit is een van de belangrijkste vragen van iedere ondernemer, salesprofessional of ZZP’er. Bij gebrek aan goede alternatieven pakken veel mensen de telefoon om afspraken te maken met prospects. Recent onderzoek van Huthwaite (de grondleggers van SPIN Selling) laat echter zien dat 91% van de functionarissen niet meer reageert op ongevraagde telefoontjes. De gemiddelde conversie bij koude acquisitie ligt rond de 3%. Van de 100 prospects die worden benaderd, worden slechts 3 afspraken gemaakt. Dit betekent dat 97% van de geïnvesteerde acquisitietijd verloren gaat aan zinloze acties. “Dit was voor ons de reden om de Par5 methode te ontwikkelen”, legt Harro uit. “Het is een gestructureerd proces waar je prospects en jijzelf blij van worden, met een conversie die vijf tot tien keer hoger ligt dan cold calling. Hierbij baseren we ons op gegevens van ruim 40 organisaties die al met de Par5 methode werken.”

Specialisten aan het woord

Er zijn talloze manieren om in contact te komen met prospects. Bij zakelijke acquisitie heb je brede kennis nodig en heb je je te houden aan wetgeving. “Daarom hebben we vier gerenommeerde specialisten gevraagd een bijdrage te leveren aan ons boek,” vertelt Harro tot besluit. “Arnoud Engelfriet, juridisch specialist bij ICTRecht, vertelt over de achtergronden van de AVG en acquisitie; Maxim Spek is directeur van prospex en gaat dieper in op contentmarketing; Vianne Scharloo, socialmedia-expert, deelt haar kennis over het zakelijk inzetten van Facebook en Instagram en tot slot Corinne Keijzer van Digital Moves, zij legt uit hoe LinkedIn en Sales navigator effectiever ingezet kunnen worden.”

Het boek is online onder andere te koop bij Managementboek.nl en op de website van de Par5 methode.

Mediacontact
Harro Willemsen
Medeauteur van De Par5 methode
Telefoon: 06-24818912 – Email: hw@3to1.nl

Blijf op de hoogte

Maximaal drie keer per jaar een update over nieuwe artikelen, video’s, trainingen, checklists, downloads en andere nuttige tools die we gemaakt hebben. Je krijgt een introductie op de Par5 methode cadeau.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.