16 05, 2019

Interview met Harro Willemsen

2019-05-16T18:04:02+01:00mei 16th, 2019|Interview|0 Reacties

Harro Willemsen was te gast in de podcast van Erno Hannink. Hierin heeft hij gesprekken met opvallende ondernemers en krijgt hij telkens weer bijzondere resultaten en presentaties die hem altijd weer verrassende inzichten geven. In deze podcast een open een eerlijk gesprek over ondernemen, het salesvak, de ontwikkelingen in de retail en business-to-business-verkoop en het boek de Par5 methode. Daarnaast kom je te weten hoe Harro op 17-jarige leeftijd de beste verkoper van Nederland [...]

4 05, 2019

Introductie De Par5 methode verschenen

2019-05-14T09:07:15+01:00mei 4th, 2019|Download|0 Reacties

Nieuwsgierig naar de Par5 methode? We hebben een compacte introductie van de Par5 methode voor je gemaakt (PDF - leestijd 15 minuten). Je krijgt deze introductie cadeau bij het inschrijven op onze nieuwsbrief. We sturen je maximaal drie keer per jaar een update over nieuwe artikelen, tips. video’s, trainingen, checklists, downloads en andere nuttige tools die we gemaakt hebben rondom de Par5 methode.     Schrijf je in op onze nieuwsbrief [...]

15 03, 2019

De perfecte LinkedIn update

2019-03-15T12:56:47+01:00maart 15th, 2019|Artikelen|0 Reacties

Vrijwel iedereen die er zakelijk toe doet, is tegenwoordig op minstens tien manieren verbonden, bereikbaar en benaderbaar. We bellen steeds minder met elkaar, maar ondertussen communiceren we steeds meer via andere kanalen, zoals social media. LinkedIn is bij business-to-business-acquisitie het meest belangrijke socialmedia-platform. Als je succesvol contact wilt leggen met nieuwe klanten, is LinkedIn een logisch en noodzakelijk medium. Hoe laagdrempeliger het eerste contact, hoe kleiner de kans op een afwijzende reactie. Je moet als [...]

1 03, 2019

Persbericht – Het boek de Par5 methode is verschenen

2019-03-01T09:32:57+01:00maart 1st, 2019|Persbericht|0 Reacties

PERSBERICHT - 1 maart 2019 Boek ‘De Par5 methode’ is de nieuwe standaard in acquisitie Op 28 februari verscheen het boek De Par5 methode van salesexperts en commercieel trainers Harro Willemsen en Arjo Bunnik. Met dit boek rekenen zij af met ouderwetse acquisitiemethoden zoals cold calling, ofwel koude acquisitie. “Klanten zitten niet meer op cold calling te wachten en salesprofessionals evenmin. Cold calling is morsdood wat ons betreft. Het is tijd om dit te vervangen [...]

15 02, 2019

Case stories

2019-02-15T11:52:21+01:00februari 15th, 2019|Artikelen|0 Reacties

Een van de pijnlijkste constateringen die je als commercieel professional kunt doen, is ontdekken, dat je klant geen enkel vertrouwen heeft in wat je hem vertelt. Van alle communicatie die je bedrijf richting de markt en je klanten stuurt, wekken jouw salesverhalen en argumentaties het minst vertrouwen op bij je klant. Je kunt dus het beste stoppen met het gebruiken van USP’s, voorgekauwde ROI-berekeningen en spetterende presentaties. Eén ding werkt wel goed bij klanten. De [...]

21 11, 2018

De 4×4 vragenmatrix

2018-11-21T08:27:00+01:00november 21st, 2018|Artikelen|0 Reacties

Het is geen nieuws voor je dat een succesvolle commerciële professional een hoop vragen stelt aan zijn klanten en prospects. Niet alle vragen zijn echter even goed. Iedere zakelijke gesprekspartner is dol op goede en scherp geformuleerde vragen. Maar hij zit niet te wachten op slappe vragen op het niveau van: “Wat doen jullie precies” of “Zijn jullie tevreden over de huidige leverancier”. Dan heb je nog de koning van de meest gestelde vragen: “Waar [...]

24 10, 2018

Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie

2018-10-24T11:35:05+01:00oktober 24th, 2018|Artikelen|0 Reacties

Sinds 25 mei 2018 is de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. De verordening beschermt de privacy van personen en bevat regels over de manier waarop persoonsgegevens moeten worden verwerkt. De gevolgen van deze wet zijn groot voor iedere organisatie die persoonsgegevens gebruikt en verwerkt. De AVG heeft dus ook veel invloed op de manier waarop organisaties met marketing en acquisitie moeten omgaan. In algemene zin is er een grondslag nodig wanneer je als [...]

26 09, 2018

De kracht van een goede mailing bij acquisitie

2018-09-26T15:29:54+01:00september 26th, 2018|Artikelen|0 Reacties

Terwijl de hele wereld voortdurend sterker en sneller digitaliseert is het steeds moeilijker om de aandacht en interesse van een prospect te krijgen. De gemiddelde functionaris wordt tegenwoordig overspoeld met informatie, heeft een uitpuilende agenda en geeft een lage prioriteit aan contacten leggen met nieuwe leveranciers. Om toch in beeld te komen worden kanalen als social selling, referrals en actief netwerken ingezet. Maar wat doe je wanneer prospects niet actief zijn op social media, niet [...]

28 08, 2018

Referrals – de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen

2018-09-24T06:35:22+01:00augustus 28th, 2018|Artikelen|0 Reacties

“Hoe kom ik aan nieuwe klanten?” Dat is veruit de meest gestelde vraag die ik krijg van ondernemers en sales professionals. Als ik dan begin over het opzetten van een gestructureerd acquisitieproces, met daarbij de juiste tools en training, begint de ander al snel te schudden en te ja-maren want zij willen eigenlijk weten of er geen makkelijker manier is om aan nieuwe klanten te komen. Een snel olifantenpaadje richting nieuwe handel. Een eenvoudige tip [...]

21 07, 2018

De Par5 methode®: de nieuwe standaard in acquisitie

2018-08-11T09:53:56+01:00juli 21st, 2018|Artikelen|0 Reacties

Hoe kom je als commercieel professional, die werkt in een business to business omgeving, aan nieuwe klanten? Doe je nog steeds aan koude acquisitie? Loop je allerlei netwerkevents af, in de hoop dat je potentiële klanten tegen het lijf loopt? Misschien heb je je volledig op social selling gestort of heb je de verantwoordelijkheid voor het aanleveren van leads volledig bij je marketingafdeling neergelegd. De belangrijkste vraag hierbij is welke resultaten je nu behaalt. Is [...]

Laad meer berichten