Individuele Coaching Thoughtleadership voor salesprofessionals

1-op-1 begeleiding van commercieel professionals

Hoe kunnen salesprofessionals in hun netwerk door klanten en prospects worden gezien als kennisleiders? Door actief te werken aan hun thoughtleadership, zowel online als offline.

Het gedrag van kopersgroepen (DMU’s) verandert sterk. Het koopproces in business-to-business-omgevingen vindt steeds meer online plaats. Slechts 17% van de totale tijd tijdens het koopproces wordt tegenwoordig besteed aan praten met leveranciers. De gemiddelde DMU is meer dan 11 personen op dit moment. Daarbij is de samenstelling en diversiteit ook sterk veranderd. Meer dan 40% van de DMU-leden is millennial.

De rol van de salesprofessional verandert hierdoor van informatiekanaal tot een echte thoughtleader, die klanten moet uitdagen en inspireren. Om die status te bereiken, moet de individuele salesprofessional een sterke online aanwezigheid hebben. Actief het eigen netwerk uitbouwen. Zelf relevante content maken, delen en opvolgen en zichtbaar zijn op offline podia.

De training Thoughtleadership voor salesprofessionals is speciaal ontwikkeld om de stap te maken richting kennisleiderschap. De salesprofessional maakt hierdoor het verschil en voegt echt waarde toe in alle interacties met klanten en prospects.

Deze maatwerk coaching is helemaal afgestemd op je specifieke bedrijfs- en marktsituatie. We nemen jouw persoonlijke markt- en bedrijfssituatie als uitgangspunt. Hierdoor zijn alle voorbeelden, opdrachten en cases gebaseerd op jouw dagelijkse praktijk.

Voorbeeld onderwerpen

  • Waarom is thoughtleadership belangrijk voor een salesprofessional?
  • Hoe kun je je eigen profiel optimaliseren?
  • Op welke wijze kun je structureel je online netwerk uitbreiden?
  • De opbouw van een sterk converterend connectieverzoek
  • De Drie P’s van engaging content
  • De vier stappen van een contentstrategie: Leren, Maken, Delen, Actie
  • Hoe kom je aan je kennis?
  • Hoe vind je gemakkelijk goede onderwerpen?
  • Hoe maak je een succesvolle post, die veel wordt geliket en gedeeld?
  • Hoe werkt het algoritme en hoe kun je die voor je laten werken?
  • De inzet van externe content
  • Hoe volg je reacties en likes op je post op?
  • Hoe converteer je social selling activiteiten naar commercieel resultaat?
  • Hoe gebruik je AI-tools om je werkzaamheden te versnellen?
  • Thoughtleadership verwerven via offline podia
  • Het implementeren van succesvolle gewoontes en processen

Praktische informatie

  • Acht uur verdeeld over een periode van circa 6 weken
  • Individuele begeleiding, zowel face-to-face als via Teams
  • Compleet maatwerkprogramma afgestemd op je eigen wensen en marktsituatie
  • Voor 1 tot 2 deelnemers
  • Met opdrachten, vooraf, tussendoor en achteraf voor een directe transfer naar de praktijk
  • Inclusief zes maanden ondersteuning via telefoon, mail of app
  • Je ontvangt een exemplaar van Het grote acquisitie praktijkboek (paperback of e-book)
€ 1.495,- All-in per groep, exclusief BTW

Meer dan 250 bedrijven gingen je voor - hieronder een kleine greep uit onze klantenportefeuille

Klanten logo's de Par5 methode
Klantenlogo's de Par5 methode