Wil je met je salesteam of commerciële afdeling serieus aan de slag met acquisitie? Volg dan een flexibel workshopprogramma over de Par5 methode.

Traditionele methoden zoals koude acquisitie leveren te weinig rendement op en worden door salesprofessionals en prospects als negatief ervaren. Daarbij legt de AVG-wetgeving allerlei restricties en voorwaarden op voor business-to-business acquisitie.

De Par5 methode is speciaal ontwikkeld om op een professionele en persoonlijke manier afspraken te maken met potentiële klanten. Zonder opdringerig te zijn en geheel AVG-proof. Met de aanpak van de Par5 methode haal je vijf tot tien keer meer rendement op je acquisitie-inspanningen.

Direct informatie aanvragen

Dit flexibel workshopprogramma wordt aangepast aan je specifieke bedrijfs- en marktsituatie. We houden een intake met alle stakeholders en de deelnemers. Hierdoor zijn alle voorbeelden, opdrachten en cases gebaseerd op de dagelijkse praktijk. Aan dit workshopprogramma kunnen ook medewerkers van commercieel ondersteunende afdelingen meedoen, zoals marketeers en binnendienst verkopers.

Praktische informatie

3250All-in ex. BTW
  • Drie dagelen van vier uur verspreid over enkele weken
  • Uitgebreide intake met alle deelnemers
  • Compleet workshopprogramma aangepast aan uw bedrijfs- en marktsituatie
  • Voor 3 tot 12 deelnemers – ervaring met acquisitie is niet nodig
  • Met opdrachten, vooraf, tussendoor en achteraf voor een directe transfer naar de praktijk
  • Inclusief zes maanden ondersteuning voor telefoon of skype
  • Iedere deelnemer ontvangt een exemplaar van de Par5 methode (hardcopy, e-book en audioboek)

Hieronder staan een voorbeeldprogramma hoe een flexibel workshopprogramma van drie dagdelen eruit kan zien. Een definitief programma stellen we gezamenlijk samen, na een intake met alle stakeholders en de deelnemers.

Dagdeel 1: introductie van de Par5 methode

  • De basis van moderne acquisitie: de juiste mindset en attitude

  • Van cold calling naar de Par5 methode – een positieve aanpak

  • Ontwikkelen van acquisitietools: case stories, hitlist en painlist

  • De kracht van social selling en LinkedIn essentials

  • Persoonlijke marketing, thoughtleadership en professionele profiling

Dagdeel 2: inzet van kanalen en stappen zetten

  • Selectie van kanalen en opzetten van een eigen acquisitie-funnel

  • Op de radar komen bij prospects – inzetten van kort, krachtige berichten

  • Linken met contactpersonen en toewerken naar het verkrijgen van een opt-in

  • Stappen zetten via andere kanalen: live events, mailingen en referrals

  • Herkennen van en acteren op openingen en kansen

Dagdeel 3: toewerken naar de afspraak

  • Het voeren van een eerste live gesprek

  • Specifieke communicatievaardigheden bij acquisitie

  • Kwalificeren en het maken van een zinvolle afspraak

  • Het maken van een zinvolle afspraak

  • De overbrugging naar het eerste salesgesprek aan tafel

Meer informatie en inschrijven

Wat maakt de Par5 methode uniek als acquisitiemethode?

Meer dan 250 bedrijven gingen je voor – hieronder een kleine greep uit onze klantenportefeuille